Projectmedewerker Thuis in Utrecht

Solliciteer nu

Projectmedewerker Thuis in Utrecht

Vanaf 10 februari zijn wij op zoek naar twee projectmedewerkers die zich minimaal 5 maanden voor 12 uur per week betaald willen inzetten voor het project Thuis in Utrecht. Als projectmedewerker organiseer je activiteiten en evenementen om jonge statushouders in Utrecht te informeren over huisvestingsmogelijkheden en hen te helpen bij het verbreden van hun sociale netwerk.

Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder.

Temporary · Utrecht

Over de rol

In Utrecht wonen veel jonge statushouders in de AZC’s, in kleinschalige opvangvoorzieningen of bij pleeggezinnen. Op een gegeven moment worden zij 18 of 21 en krijgen zij vanuit het integratiebeleid van de gemeente een woning aangeboden óf gaan zij zelf op zoek naar passende huisvesting. Om hen te informeren en te begeleiden in dit proces organiseren we Wooncafés, Connect Cafés en Community Activiteiten. Bij de Wooncafés staat informatievoorziening centraal en organiseer je interactieve presentaties over woningdelen en verschillende thema’s die komen kijken bij wonen in Utrecht. De Connect Cafés zijn avonden waar jonge nieuwkomers samen eten in studentenhuizen om te ervaren hoe woningdelen eruit ziet in Nederland. Daarnaast organiseren we Community Activiteiten om verbinding met elkaar aan te gaan. Middels sport of het leren kennen van de stad Utrecht kunnen de jongeren op een ontspannen manier hun netwerk in Utrecht vergroten. Als laatste bieden we één-op-één begeleiding waar daar behoefte naar is. Informatievoorziening, het doorbreken van stigma’s rondom wonen in studentenhuizen en een vergroot netwerk zijn stappen richting huisvesting en integratie in Utrecht. 

Het project Thuis in Utrecht bestaat nu anderhalf jaar en we gaan door met het organiseren van deze activiteiten en evenementen om bij te dragen aan de huisvesting en integratie van jonge statushouders. Ook krijg je veel ruimte om na te denken over vernieuwing binnen het project!

Achtergrondinformatie over ons

Academie van de Stad is een ideële stichting en sociale onderneming die zich sinds 2008 inzet voor de leefbaarheid en de ontwikkeling in de stad. We staan voor leefbare steden met actieve en betrokken bewoners. Door het creëren van effectieve verbindingen tussen stedelijke partijen en het onderwijs, krijgen studenten een sleutelrol in de ontwikkeling van de stad. Studenten van vandaag ontwikkelen zich zo tot de grootstedelijke burger en professional van morgen.

Onze waardes

Verbinden: al onze werkzaamheden beginnen met het creëren van effectieve verbindingen tussen stedelijke partijen en het onderwijs. Verbinden en samenwerken met verschillende mensen: jong, oud, student of professional.

Ondernemend: altijd actief op zoek zijn naar kansen en mogelijkheden. Hierin zijn we innovatief, sociaal en maatschappelijk verantwoord.

Jong, vrolijk en positief: dat is de kern van ons karakter waarmee we verbinden en leren!

Wat jij gaat doen:

  • Organiseren van Wooncafé’s, Connect Cafés en Community Activiteiten voor de doelgroep jonge statushouders;

  • Opzetten van andere activiteiten of evenementen om de jongeren extra te informeren over het vinden van huisvesting, verhuizen in Nederland, de sociale landing in de stad of in een (studenten)huis, of bij te dragen aan hun netwerk;

  • Het op een creatieve manier in beeld brengen en zichtbaar maken van bovenstaande activiteiten en evenementen bij de doelgroep en bij samenwerkingspartners zoals COA, VluchtelingenWerk en Welkom in Utrecht die contact hebben met de doelgroep.

Over jou, onze ideale kandidaat: 

  • Je beschikt over probleemoplossend vermogen met goede sociale vaardigheden;

  • Je bent enthousiast, positief en neemt graag eigen initiatief;

  • Je kan een actieve en ondernemende houding aannemen;

  • Je bent goed in het onderhouden van contact met verschillende organisaties;

  • Je bent breed geïnteresseerd in maatschappelijke thema’s.

Wat wij jou bieden: 

  • Een maatschappelijke bijbaan voor 12 uur in de week vanaf 10 februari tot 27 juni;

  • Marktconform salaris;

  • Trainingen + begeleiding;

  • Je vergroot je professionele netwerk binnen de maatschappelijke sector en maakt connecties met hulporganisaties voor vluchtelingen.

Is je interesse gewekt?

We zijn een organisatie die het verschil maakt voor de leefbaarheid van burgers in haar steden. Kom en versterk onze organisatie!

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben je klaar voor deze maatschappelijk relevante bijbaan? Stuur dan je motivatie (in pdf-formaat en max. 1 A4) en CV (in pdf-formaat) uiterlijk maandag 6 januari naar Academie van de Stad via onderstaande link. Heb je vragen? Bel dan projectcoördinator Britt ten Bergen op 06 1554 4334.

De groepssollicitatie vindt 14 januari plaats tussen 15:00 en 17:00 uur.

Noot: door je aan te melden, geef je automatisch toestemming aan Academie van de Stad om jouw gegevens voor een jaar in onze pool te bewaren.