Projectmedewerker OV-ambassadeurs in Beeld

Solliciteer nu

Projectmedewerker OV-ambassadeurs in Beeld


Vanaf september zijn wij op zoek naar twee projectmedewerkers die zich 3,5 maand voor 16 uur per week betaald willen inzetten voor het project OV-ambassadeurs in Beeld. Als creatieve projectmedewerker ben je samen met een collega verantwoordelijk voor de communicatie en de PR van het landelijke project OV-ambassadeurs, waarbij ouderen voorlichting krijgen over zelfstandig reizen met het OV.

Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder.

Temporary · Utrecht

Over de rol

Ben jij enthousiast en creatief? Bedenk jij de leukste creatieve ideeën om meer mensen te bereiken die baat zouden kunnen hebben bij de spreekuren van project OV-ambassadeurs? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De provincie Utrecht wil dat al haar inwoners gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer. Het openbaar vervoer is een middel waarmee inwoners kunnen participeren. Eén van de doelgroepen van de provincie zijn ouderen. Ouderen kunnen soms wel wat hulp gebruiken als het aankomt op reizen met het OV, zoals wanneer iemand door ouderdom ineens op het OV is aangewezen en hier al lang geen – of nog nooit gebruik van heeft gemaakt. Daarom is het project OV-ambassadeurs in het leven geroepen.

OV-ambassadeurs zijn senior vrijwilligers die tijdens inloopspreekuren of informatiebijeenkomsten ouderen, nieuwkomers, laaggeletterden en andere kwetsbare doelgroepen wegwijs maken in het openbaar vervoer. Zij beantwoorden vragen over de OV-chipkaart, abonnementen, tarieven, reisplanners en vervoersmogelijkheden. Wanneer nodig, begeleiden de OV-ambassadeurs ouderen op proefreizen, zodat zij zelf het reizen ervaren en vertrouwen opbouwen om zelfstandig met de bus of trein te reizen.

De OV-ambassadeurs hebben hulp nodig om hun werk bekender te maken, want veel ouderen zijn niet op de hoogte van dit project, ondanks de grote behoefte en het nut ervan voor veel senioren. Als communicatiemedewerker zal je je richten op het ontwikkelen en uitvoeren van communicatiecampagnes om de bekendheid van het OV-ambassadeursproject onder ouderen te vergroten. Je zal o.a. bezig zijn met het benaderen van pers, het organiseren van presentaties over het project op buurthuizen en andere plekken waar ouderen samenkomen, het beheren van online communicatiekanalen en het opbouwen van netwerken en partnerschappen met organisaties die met ouderen werken. Tot slot monitor je de effectiviteit van de communicatieactiviteiten en pas je de strategie aan op basis van de verkregen inzichten, zodat de bekendheid en impact van het OV-ambassadeursproject voortdurend kan worden verbeterd. Daarnaast is er veel ruimte voor jouw eigen creativiteit: hoe denk jij dat je de bekendheid van dit project het beste kunt vergroten? Ga ermee aan de slag!

Achtergrondinformatie over ons

Academie van de Stad is een ideële stichting en sociale onderneming die zich sinds 2008 inzet voor de leefbaarheid en de ontwikkeling in de stad. We staan voor leefbare steden met actieve en betrokken bewoners. Door het creëren van effectieve verbindingen tussen stedelijke partijen en het onderwijs, krijgen studenten een sleutelrol in de ontwikkeling van de stad. Studenten van vandaag ontwikkelen zich zo tot de grootstedelijke burger en professional van morgen.

Onze waardes

Verbinden: al onze werkzaamheden beginnen met het creëren van effectieve verbindingen tussen stedelijke partijen en het onderwijs. Verbinden en samenwerken met verschillende mensen: jong, oud, student of professional.

Ondernemend: altijd actief op zoek zijn naar kansen en mogelijkheden. Hierin zijn we innovatief, sociaal en maatschappelijk verantwoord.

Jong, vrolijk en positief: dat is de kern van ons karakter waarmee we verbinden en leren!

Wat jij gaat doen:

  • Nadenken over hoe de doelgroepen ouderen, nieuwkomers, laaggeletterden etc. het beste bereikt kunnen worden;

  • Deze kennis omzetten in een creatieve en effectieve communicatiestrategie: denk aan het benaderen van pers en partners, het verspreiden van informatiemateriaal en het beheren van online communicatiekanalen;

  • Bijhouden welke communicatieactiviteiten het meest succesvol zijn en de strategie aanpassen op basis van de verkregen inzichten;

  • De provincie Utrecht ondersteunen bij andere communicatie gerelateerde werkzaamheden.

Over jou, onze ideale kandidaat: 

  • Je bent enthousiast, positief en neemt graag eigen initiatief;

  • Je hebt een achtergrond in communicatiewetenschap, Communicatie en Multimedia Design of een soortgelijke opleiding;

  • Je beschikt over de basisvaardigheden in foto- en videografie en grafisch ontwerp;

  • Je kan een actieve en onderzoekende houding aannemen;

  • Je kan gestructureerd werken, houd je aan je eigen planning en kan jouw ideeën op een professionele wijze presenteren.

Wat wij jou bieden: 

  • Een bijbaan voor 16 uur in de week vanaf september tot december;

  • Marktconform salaris;

  • Professionele feedback en begeleiding;

  • Het vergroten van je professionele netwerk. 

Is je interesse gewekt?

We zijn een organisatie die het verschil maakt voor de leefbaarheid van burgers in haar steden. Kom en versterk onze organisatie! 

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben je klaar voor deze maatschappelijk relevante bijbaan? Stuur dan je motivatie (in pdf-formaat en max. 1 A4) en CV (in pdf-formaat) uiterlijk zondag 30 juni naar Academie van de Stad via onderstaande link. De groepssollicitatie zal plaatsvinden op dinsdag 9 juli, houd deze datum dus alvast vrij. Heb je vragen? Bel dan projectcoördinator Janneke Schoorlemmer op 06 1551 5667. 

Noot: door je aan te melden, geef je automatisch toestemming aan Academie van de Stad om jouw gegevens voor een jaar in onze pool te bewaren.